Pages

There was an error in this gadget

Friday, April 9, 2010

man united


yeah..ambo nak kongsi la kepada y mana fans MU tue
bahwa kiter ad player bru..player ye buke playa..hahaha
mamat nie datang dr mexico..fuhh .sbut pasal mexico
teringat plop H1N1..huhu
umur baru 21..siap ada nma gelaran lagi

Chicharito

BIODATA

nama : Javier Hernandez

tarikh lahir : 1 June 1988

kelab terdahulu : Chivas de Guadalaj

posisi : penyerang

perlawanan pertama: vs Necaxas, 9 Sept 2006

2009/10: 28 games, 21 goals

jumlah: 68 games, 28 goals


karier antarabangsa: Mexico

4 games, 4 goals




asal dari kg ko..dop la buke supo trademark kum kechik (juara RJ4)..haha..JH nie sebenarnya plies his trade dgn Chivas de Guadalajara dalam liga utama Mexico..fuhh untung moleps JH...
Civas nie tersohor r dale Mxico liga nie..bunyi khabr mene 11 gelaran..huhu..hebat ckit jah..haha..meme trademark eropah r budok2 xde masuk tadika agy leh join club dah..haha
JH nie umur 9 taun duk men dah d Chivas..glow la JH nie..haha,,2006 JH berjaya dgan cemerlang gemilang dan terbilang pada perlawanan pertama dia dgan bantu chivas mene gelaran dgan sumbangan gol ...hebat lagi JH nie..tkut jd stytle berbatov gak beratla..haha
serow nak typing english eh plop...hahaaha
Javier is commonly known in his homeland as 'Chicharito', meaning 'little pea', in reference to his green eyes...mata hijau muda pucuk pise ko gane...hahah..He received the moniker as he's the son of Chivas legend Javier 'Chicharo' Hernandez, himself a top Mexican striker who played in the 1986 World Cup...pergghhhh gloww2..semak la.. mujo gelaran chicharito kalu kena cikaroo gane tue der..hahaha JH mybe akan bermain perlawanan pertama utk united dale pre-season friendly dgn kelab lama dia..serow nak eh tgok..sapow nak ikut sila comment banyok...huahuahaha.. GLORY3 MAN UNITED!!!!!






p/s: sumer dari manutd.com. fans MU, otok jem khoir (,")

kerna wanita


huhu..tajuk best dowh..haha
kerna ambo adlah lelaki ambo rasa
ambo perlu ambik tahu pasal wanita..
xkiralah sma ada wanita itue ibu ,kakak,adik,isteri,
nenek, moyang n etc..so, ambo igin kongsi2x la
benda nie dgr puak2 demo nie..bereh..haha
kerna wanita inie bulih dkirakan sbgai sebab2 utama
lelaki dneraka..byak benda dri wanita inie buleh
menjerumuskan lelaki ke neraka..hebat wanita nie sebenarnya..
so ambo nak share la sdikit sbayak y ambo taw pasal sbb2 itue..




1. AYAHNYA

Apabila seseorang yg bergelar ayah
tidak mempedulikan anak2
perempuannya didunia. Dia tidak
memberikan segala keperluan agama
seperti mengajar solat,mengaji dan
sebagainya Dia membiarkan anak2
perempuannya tidak menutup aurat.
Tidak cukup kalau dgn hanya memberi
kemewahan dunia sahaja. Maka dia akan
ditarik ke neraka oleh anaknya.


(p/s; Duhai lelaki yg bergelar ayah,
bagaimanakah hal keadaan anak
perempuanmu sekarang?. Adakah kau
mengajarnya bersolat &
saum?..menutup aurat?.. pengetahuan
agama?.. Jika tidak cukup salah
satunya, maka bersedialah utk menjadi
bahan bakar neraka jahannam.)

2.SUAMINYA


Apabila sang suami tidak mempedulikan
tindak tanduk
isterinya. Bergaul! bebas di pejabat,
memperhiaskan
diri bukan utk suami tapi utk
pandangan kaum lelaki yg
bukan mahram. Apabila suami mendiam
diri walaupun
seorang yg alim dimana solatnya tidak
pernah
bertangguh, saumnya tidak tinggal,
maka dia
akan turut ditarik oleh isterinya
bersama-sama ke dlm
neraka

(p/s; Duhai lelaki yg bergelar suami,
bagaimanakah hal
keadaan isteri tercintamu sekarang?.
Dimanakah dia?
Bagaimana akhlaknya? Jika tidak kau
menjaganya
mengikut ketetapan syari'at, maka
terimalah hakikat y kau akan sehidup semati
dengannya d'taman' neraka sana.

3. ABANG-ABANG

Apabila ayahnya sudah
tiada,tanggungjawab menjaga
maruah wanita jatuh ke bahu abang-
abangnya dan saudara
lelakinya. Jikalau mereka hanya
mementingkan
keluarganya sahaja dan adiknya dibiar
melencong dari
ajaran Islam,tunggulah tarikan adiknya
di akhirat
kelak.

(p/s; Duhai lelaki yg mempunyai adik
perempuan, jgn
hanya menjaga amalmu, dan jgn ingat
kau terlepas...
kau juga akan
dipertanggungjawabkan diakhirat
kelak... jika membiarkan adikmu
bergelumang dgn
maksiat... dan tidak menutup aurat.)

4. ANAK LELAKI


Apabila seorang anak tidak menasihati
seorang ibu
perihal kelakuan yg haram disisi
Islam. bila ibu
membuat kemungkaran mengumpat,
memfitnah, mengata
dan sebagainya.. maka anak itu
akan disoal dan
dipertanggungjawabkan di akhirat
kelak... .dan nantikan
tarikan ibunya ke neraka.

(p/s; Duhai anak2 lelaki.
sayangilah ibumu.
nasihatilah dia jika tersalah atau
terlupa. krn ibu
juga insan biasa. x lepas dr
melakukan dosa...
selamatkanlah dia dr menjadi 'kayu
api' neraka... .jika
tidak, kau juga akan ditarik menjadi
penemannya.)

Lihatlah... ..betapa hebatnya tarikan
wanita bukan
sahaja di dunia malah diakhirat pun
tarikannya begitu
hebat. Maka kaum lelaki yg bergelar
ayah/suami/abang
atau anak harus memainkan peranan
mereka.

bismillah..


Menurut apa yg diceritakan oleh Tok Dahaman, suatu hari katanya,
dia bersama isterinya berjalan hendak kenduri kahwin dihujung
kampung.....

Malangnya, ketika itu hujan turun dengan lebatnya. maka terpaksalah
mereka
menunggu hujan berhenti. Apabila hujan reda, ketika itu jam
menunjukkan pukul 1.00 tghhari. tiba di suatu simpang jalan, mereka terdengar suara tangisan
kanak-kanak.
Setelah dilihat sekeliling, didapati 3 orang kanak-kanak tanpa
pakaian menangis di tepi sebatang pokok besar yang telah tumbang. Kata
Tok Dahaman, dia sungguh hairan, siapa pula yg meninggalkan anak dalam
keadaan begitu?
Tetapi, dia mula syak bahawa budak-budak tiu bukanlah manusia biasa kerana
didapatinya mereka berkepala botak, berperut buncit, mata besar dan
telinganya pula capang dan tajam. Sementara jari-jari tangannya
amat panjang begitu juga jari kaki. Walaubagaimanapun, Tok Dahaman
bertanya juga apa sebab mereka menangis di tepi
jalan.
Menurut salah satu drpd budak2 itu, rumah mereka telah runtuh
disebabkan oleh hujan yg amat lebat sebentar tadi.
Tok Dahaman bertanya dimana rumah...? Mereka pun menunjukkan kepada
pokok besar yang tumbang itu. Sudah sah lah yg budak-budak itu adalah anak
jin atau syaitan, jelas Tok Dahaman. Menurut Tok Dahaman, anak-anak syaitan itu telah meminta dia untuk memberitahu kepada ibu bapa mereka yang berada di rumah kenduri
tentang perihal rumah mereka yg telah runtuh itu. Akan tetapi, Tok
Dahaman menjelaskan kepada budak-budak itu bahawa dia tidak mungkin dapat
mencari ibu bapa mereka kerana syaitan tidak dapat dilihat oleh manusia
dengan pandangan mata kasar. Lantas, anak syaitan itu memberi sedikit minyak untuk disapu di kening. Menurut anak syaitan itu lagi, minyak itu membolehkan pandangan
terhadap benda-benda hijab dibuka. Ayah syaitan tersebut dapat dikenalpasti
kerana dia menggantung tengkorak kecil di leher manakala ibu mereka
memakai tulang ayam bersilang di rambutnya.
Anak syaitan tersebut berpesan meminta ibu bapa mereka pulang dengan segera kerana rumah mereka runtuh dan mereka di dalam kesejukan. Cerita Tok Dahaman lagi, ketika sampai di rumah kenduri, dia dan isterinya pun memakai minyak tersebut. Tok Dahaman kemudian menyuruh isterinya mencari syaitan betina di atas rumah sedang dia sendiri mencari syaitan jantan ditempat org lelaki. Sebaik sahaja minyak tersebut di sapu di kening,mereka lihat begitu banyak syaitan bercampur gaul dgn org ramai.
Ada sebahagiannya sibuk ditempat memasak, mengganggu di kawah gulai dgn memasukkan berbagai jenis najis ke dalam segala masakan (kerana org yg memasak tidak membaca Bismillah...), syaitan-syaitan tersebut ada yg meludah, membuang air kecil dan besar ke dalam piring dan mangkuk...Ada juga yg muntah ke dalam makanan,ada yang bergayut di bahu, duduk di kepala dan riba manusia. Tok Dahaman dan isterinya yang memandang suasana itu menjadi tidak tergamak untuk makan org ramai pada hari itu menjadi hairan
melihat kelakuan Tok Dahaman pada hari itu. Menurut Tok Dahaman dia amat sukar untuk berjalan kerana terpaksa mengelak daripada berlanggar dengan syaitan kerana syaitan lebih sibuk mengalahkan manusia di rumah kenduri. Setelah sibuk mencari, akhirnya jumpa lah dia dgn bapa syaitan tersebut. Ketika itu, syaitan tersebut sedang makan dgn gelojohnya. Tok Dahaman pun bertempik kepada syaitan tersebut serta memberitahu kepada syaitan
tersebut bahawa rumahnya telah runtuh. Syaitan tersebut sangat terperanjat
dan bertanya bagaimana Tok Dahaman boleh melihat syaitan.
Apabila mendengar penjelasan Tok Dahaman, syaitan tersebut pun berlari pulang sambil memijak kepala orang ramai. Bagi pihak perempuan pula, keadaan lebih kecoh. Menurut isteri Tok Dahaman, ramai sungguh syaitan betina yang sama-sama makan kenduri dengan org perempuan bahkan di bahagian perempuan keadaan lebih teruk lagi kerana syaitan betina ada yg membawa anak mereka.
Kerenah anak-anak syaitan ini memang tidak dapat dikawal oleh ibu bapa
mereka. mereka melompat dari satu talam ke satu talam sambil mencapai
makanan dari pinggan atau tangan orang. Ada yg membuang air kecil sambil
bergayut dijendela rumah .Akhirnya ibu syaitan tersebut ditemui oleh isteri Tok Dahaman di
bilik pengantin sedang bersolek bersama-sama pengantin perempuan Isteri Tok
Dahaman mengenalinya berdasarkan tulang ayam yang bersilang dirambut yang
kotor dan berbau busuk itu. Rupa syaitan betina tersebut sgt menggerunkan.
Keadaan mejadi kecoh kerana orang ramai melihat isteri TokDahaman
bercakap dengan cermin tempat bersolek. Untuk sehari itu, letihlah mulut mereka menjelaskan kepada orang ramai tentang sebab keanehan sikap mereka pada hari itu, terpulanglah orang mahupercaya atau tidak. Begitulah hal nya, keadaan syaitan yang sungguh menjijikkan jika kita tidak menyebut nama Allah ketika hendak makan. Sebelum makan, sebut lah nama Allah...atau sekurang-kurangnya
bacalah
BISMILLAH.....

DIPETIK DRP MAJALAH IKTIBAR, EDISI PENGENALAN, CETAKAN PERTAMA1999.

MORAL OF THE STORY; APABILA KITA MELAKUKAN SESUATU MULAKAN DENGAN UCAPAN BISMILLAH...

Berkata Imam Nawawi:
"Aku menyintaimu krn agama yg ada padamu, jika kau hilangkan agama dlm
dirimu, hilanglah cintaku padamu"

p/s; selamat beramal..

Thursday, April 8, 2010

welcome and kukecewa

welcome 2 my blog..ahaha
sje je nak try berjinak2 nga blog plak..buleh kan???haha
so, we start with man united k..huhu
man united win against bayern munich but xlayak ke semi final UCL coz perbezaan jaringan tempat lawan..cdey dowh..huhu
dah la ak xdpt tgok live gara2 elektrik xde..isshh bkin ak panas jew..huhu..so pepon man united always in my heart k..nice v(^_^)v

Wednesday, April 7, 2010

assalamualaikum dan salam 1malaysia